پارمیدا جان متولد87/09/23 و محمدرضا جانپارمیدا جان متولد87/09/23 و محمدرضا جان، تا این لحظه: 11 سال و 22 روز سن داره

قشنگی زندگیم پارمیدا ومحمدرضا

دایره لغات پارمیدا از دیروز تا امروز (هر چی که یادم هست)

1392/6/10 2:29
نویسنده : مامان الی
203 بازدید
اشتراک گذاری

اولین دفعه ای که شروع کردی به حرف زدن هفت ماه و11 روزت بود وقبل از اون هم بازی بازی از 2 ماهگی آغون آغون میکردی .اولین کلمات که به زبان آوردی بابا و ماما بود. بعد از اون ( دد ، به به )

نمونه ای از کلمه هایی از زمانی که یاد گرفتی به حرف زدن رو اینجا مینوسم:

آب : اوو

نکن : دتن

گوجه : دوجه

خاله : آله (در کل حرف "خ" تو دایره واژه های گل دخترمون پیدا نبود مثلا به خوب میگفتی اوب،خوشگل می گفتی اوشل)

قاشق : آتق

سیب :ایب

سهیل : دولیل

فریبرز : بلیبرز

هاپو : پو

دماغ : مماغ

محمد مهدی :ممهتی

پوریا : پولی

موز : کمو

وقتی هم که به حرف افتادی و کاملا جمله سازی میکردی معنی کلمات رو برای خودت تغییر داده بودی مثلا: خاموش میشد روشن . بالا میشد پایین خیلی شیرین بود حرفات عزیزکم وقتی یه جا حرف میزدی همه شیفته تو میشدن ودوست داشتن هی باهات بازی کنن تا تو براشون حرف بزنی شیرین زبونم.

این روزا هم که 4 سال و 9 ماهته بازم حرفات مثه قبل شیرینی خودشو داره و برای خودت کلمه های مخصوص خودتو داری که تغییر ناپذیره ، به تام وجری که کارتون مورد علاقت هم هست میگی تام و رو جی،به جقجقه میگی جقجقک و.......لبخند

 

پ.ن: این روزا اینقدر سرم به شما گرمه و کار خونه هم که به جای خودش همیشه هست و وقتم همش پره اوه مجبورم شبا این موقعا که شما وداداشی خوابید تازه بشینم پای وبلاگتون و  براتون بنویسم. می بینی دخترکم دیگه وقتی برای خودم ندارم،همه وقت و لحظه های عمرمو هدیه کردم به شما دو تا دردونه مامان ،خوب دیگه مامان شدن یعنی همین دیگهزبان

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان علی مرتضی
10 شهریور 92 23:24
سلام دوست عزیز خوبین؟بخدا امروز یادتون بودم گفتم فراموش کردم راجب سایت براتون بگم اول مریضی پسرم الانم انفولانزای خودم بدجوری کسالت دارم ولی گفتم جواب شما رو بدم برای عضویت توی کلوپ زنان چادری ومحجبه اول باید توی نی نی سایت عضو بشین بعد خبرم کنین تا شما رو به کلوپمون دعوت کنم واینجوری که من ی دعوتنامه یفرستم وشما تایید میکنید ومیتونین هروقت که خواستین بیاین وباهم بصورت انلاین چندین خانمیم که باهم چت میکنیم و2تا 3 تفسیر قران و4تا 5 بحث مذهبی داریم.البنه ساعت تفسیر ممکنه عوض بشه که حتما خبرتون میکنم یاعلی